torsdag 11 november 2010

Uppdatering ;)

Efter den bästa sommaren någonsin (som jag inte går in i detalj på ♥ ;P ), har jag börjat mitt år på bibellinjen på Dalkarlså. Vi kom just tillbaka från en tre veckors häftig klassresa i Europa, där fokus låg på kyrkohistoria och missionsarbete. Att se Akropolis och Colosseum Live var häftigt, men att sitta och läsa bibeltexter på de ställen som Paulus besökt och skrivit om gav resan en extra piff. En av de saker jag lärde mig om mig själv var hur mycket jag kan längta efter någon, att jag inte längtar till någon speciell plats utan en person. Tre veckor är länge utan att prata i telefon eller träffa den man älskar. Jag skulle kunna vara vart som helst bara min älskling är med mig, för om man har varandra spelar inte platsen någon större roll. Så för att summera resan kan man säga att vi fick ut maximalt vad gällde upplevelser, men att tre veckor utan nära och kära är jobbigt. Så min nästa resa hoppas jag blir med min älskling, vart spelar ingen roll, bara vi får uppleva saker tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar