tisdag 9 november 2010

Morgonandakt 9/11 -10

Välkomna hit! Jag vill inleda med att läsa Jeremia 29:11,
”Jag vet vilka avsikter jag har med er, säger Herren: välgång, inte olycka. Jag skall ge er en framtid och ett hopp.”

Det här var bra!
Det var en gång en man som jobbade som betjänt år en kejsare. En sak han alltid sa var: Det här var bra. En dag skulle kejsaren ut att jaga, så betjänten laddade bössan som vanligt åt kejsaren. Det kom sig dock så att bössan var felladdad och kejsaren förlorade ett öga. Det enda betjänten sa var: Det här var bra. Kejsaren blev arg och skickade betjänten i fängelset. Betjänten sa åter igen: Det här var bra. Sedan bestämde sig kejsaren för att resa. Han hade oturen att bli tillfångatagen av en stam kannibaler. Precis när de skulle tillaga kejsaren märker de att han saknar ett öga. Kannibaler är väldigt kräsna och äter inte skadat byte och släpper därför kejsaren. Kejsaren blir överlycklig och skyndar sig hem till fängelset för att tacka betjänten för att ha laddat bössan fel. Betjänten svarar: Det här var bra. För om jag inte hade suttit i fängelset hade jag varit med dig på resan, då hade jag inte funnits nu utan blivit uppäten av kannibalerna. Det här var bra.

Inget händer av en slump, Herren har en plan och tar hand om oss.

Låtar:
Kom var mitt centrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar