torsdag 11 november 2010

Dalkarlså bibellinje

När jag sökte till bibellinjen ville jag lära mig mer om Gud och mig själv. När man nu har kommit in en bit på terminen börjar jag faktiskt känna att linjen står upp till det jag förväntade mig. Jag får diskutera och sätta mig in i frågor och företeelser som jag tidigare inte reflekterat över och möta åsikter som helt skiljer sig från mina egna. Jag har sakta börjat känna mig starkare i min tro och i mig själv, som var ett av målen med mitt år här på Dalkarlså. Att bo på internat är inte mycket annorlunda än att bo i ”kollektivet” med mina vänner, förutom att jag inte behöver laga mat och diska. Jag vet att jag inte lever internatlivet fullt ut då jag inte spenderar helgerna här på skolan, jag känner dock att det är viktigt för mig att dels komma ifrån och ladda batterierna och dels för att få spendera tid med min älskling. När jag sökte trodde jag att jag skulle ha mer tid att vara social och inte ha så mycket annat än skolan. Efter sommaren har dock fokus skiftats från skolan som viktigast till en person och vårt förhållande, vilket för min del känns bra :P Jag har fått en mening med mitt liv som tidigare inte funnits överhuvudtaget, då mitt liv tycktes sakna mening. Att det kom genom en pojkvän före jag började på Dallas var inte väntat, det var ju därför jag sökte till Dallas för att försöka hitta en mening med mitt liv, resultatet blev dock bättre än väntat. Gud har en plan för våra liv, ofta bättre än vi någonsin kunnat hoppas på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar