fredag 27 februari 2009

VFU

Det är konstigt vad tiden går fort, för bara lite mer än två och ett halvt år sen började jag på lärarutbildningen. Jag minns än nervositeten som fanns första gången jag skulle ut på VFU (praktik). Då kunde jag lätt ha givit upp eftersom jag kände att jag inte hade någon ide hur det skulle gå till att jag skulle kunna bli lärare. Här sitter man nu och tittar ut över en hårt arbetande klass som kämpar för att klara ett moment som man själv har planerat, genomfört och examinerat. Sammanlagt har jag haft 13 veckors praktik under snart tre år och jag lär mig nått nytt varje gång. Men känslan när eleverna nått målet som man tillsammans ha kämpat mot är en seger känsla. Det är inte förrän nu som jag känner att jag faktiskt skulle kunna bli lärare, men det är som man säger ”träning ger färdigheter”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar