lördag 21 februari 2009

Melodifestivalen

År efter år finns det där och år efter år tittar vi på det som slavar. Denna melodifestival som jag har ansett varit helt okej, särskilt finalen då man sållat bort de värsta, har i år blivit en flopp. Det är samma rutin varje år, man sätter sig ner i soffan som vanligt och vinjetten går igång. Denna gång är det dock annorlunda, Petra Mede kommer fram i bild, visst hon kan funka på en komiker scen men snälla nån kunde inte SVT ha förstått vilken flopp det skulle bli. I varje deltävling kommer skämt flygande som är både låga och dåliga, vart är Kristian Luuk när man behöver honom. Inte bara det, nu är det dueller som förmodligen har införts för att få in mer pengar. Nä årets melodifestival har inte varit den bästa varken som helhet eller enskilda artister, ingen har haft en låt som man känner att den kan vi skicka till Moskva. Än så länge tycker jag att Molly Sandén och Heat är de bästa hitintills.

Det jag hoppas är att vi kan få se några riktigt bra låtar i den resterande delen av melodifestivalen. Jag kommer dock tona bort Mede mellan låtarna eller kanske rent av byta kanal i stället för att sitta och höra skämt som gör att man skäms för Medes skull. Jag hoppas bara SVT byter programledare till nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar