fredag 20 februari 2009

Förarbevis på snöskoter

Jag och lilla syrran tog äntligen tag i det och bestämde oss för att gå kurs och ta förarbeviset på skoter. Vi anmälde oss på medborgarskolan och skulle hinna ta det medan jag var i Lycksele på VFU. Det blev bara lite pinsamt när vi kom dit eftersom i samma grupp som vi var i så var det tre av mina eleverna som jag hade under VFU:n. Det blev en sporre för mig eftersom jag inte kan vara sämre än mina elever. På skolan blev det ofta prat om skoter och om hur det skulle gå på provet. Självklart så hade jag alla rätt på provet och får nu köra skoter lagligt så fort jag får beviset från vägverket. Mina elever får dock vänta eftersom de inte får göra provet förrän om några veckor då de fyller 16, så det återstår att se om jag vann över mina elever eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar